FANDOM

Podpísaný 2. apríla 1268, Cintranský načrtol podmienky mierového urovnania v nadväznosti na posledné vojny. Rozhovory sa konali v Cintra medzi Severnými Kráľovstvami a Nilfgaardskou Ríšou. Hoci rokovania boly zdanlivo vykonávané zúčastnenými monarchami, zmluva bola v skutočnosti dielom Lóža Čarodejníc používajúcej svoje presvedčovacie schopnosti na rôznych vládcovských dvoroch.

Účastníci Edit

Výsledok Edit

Táto zmluva ukončila druhú vojnu medzi Severnými kráľovstvami a Nilfgaardom. Jednanie o jej presných podmienkach sa udialo v Cintre a trvalo niekoľko dní. Prítomní boli všetci vládcovia Kráľovstiev severu, Nilfgaard zastupoval vyslanec Fitz-Oesterlen. Cisárstvo urobilo mnoho ústupkov a z pohľadu Severných kráľovstiev vyzerala zmluva ako diplomatické víťazstvo, ale v skutočnosti išlo o premyslený ťah vládcu Nilfgaardu Emhyra var Emreisa. Jeho cieľom bolo ukončenie vojny, ktorá pre neho nedopadla najlepšie, a zrušenie obchodného embarga. Potom mohli severný trh zahltiť lacné výrobky z nilfgaardských manufaktúr, ktorým remeselníci zo severu jednoducho nemohli cenovo konkurovať. Nilfgaard sa jednoducho rozhodol podrobiť si ekonomicky to, čo sa mu nepodarilo bojom.

Also on FANDOM

Random Wiki